Jesteś tutaj:
Strona główna »
Reprezentujesz księgarnię lub wydawnictwo? Skontaktuj się z nami!  Logowanie / Rejestracja

Centra offshore na globalnych rynkach finansowych

Twoje nazwisko i imię*
Adres e-mail osoby, do której chcesz wysłać powiadomienie.*
Pola oznaczone * są wymagane

Wyślij powiadomienie

Cena: 60,90 PLN

Format: 162x237
Rok wydania: 2009
Liczba stron: 308
ISBN: 978-83-208-1876-5
Autor: Jacek Karwowski
Język: polski
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Oprawa: Miękka


W podręczniku zostały przedstawione uwarunkowania rozwoju centrów offshore, próbujących
znaleźć swoje miejsce na globalnych rynkach finansowych. W krajach (na terytoriach) offshore
sektor finansowy ma duży udział w tamtejszych gospodarkach i znacząco przewyższa ich
potrzeby (odbiorcami usług są więc głównie nierezydenci, osiągający tam szczególne korzyści
finansowe), podatki są niskie, a nadzór nad instytucjami finansowymi – mało restrykcyjny.
W podręczniku scharakteryzowano też podmioty, kontrakty i usługi finansowe typowe dla
centrów offshore (w tym instrumenty wykorzystywane w krajach islamskich), a także te ich
cechy, które decydują o atrakcyjności poszczególnych lokalizacji (przede wszystkim decyzje
władz danego obszaru nakierowane na zwiększenie zainteresowania nim międzynarodowych
inwestorów i kapitałobiorców). Omówiono również działania wobec wybranych centrów finansowych
podejmowane przez bogate kraje stosujące wysokie opodatkowanie, a zarzucające
centrom nieuczciwą konkurencję. Podręcznik kończą rozważania dotyczące wyboru systemu
walutowego w niektórych centrach finansowych oraz przewidywane kierunki ewolucji tych
centrów.

Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów kierunków ekonomicznych, a także
przedsiębiorców, inwestorów i finansistów zainteresowanych różnymi rozwiązaniami funkcjonującymi
w światowych finansach.


Ilość

Kontynuuj zakupy   do koszyka
Powiadom znajomego   Pokaż kartę produktu
Dodaj opinię

Klienci, którzy kupili: Centra offshore na globalnych rynkach finansowych, kupili również:

„Łupaszka” „Młot” „Huzar” Działalności 5 i 6 Brygady Wileńskiej AK 1944-1952
Autorzy w efekcie długotrwałych badań opracowali pierwszą bodaj, tak szczegółową i dokładną monografię jednego z najważniejszych zgrupowań polskiej antykomunistycznej partyzantki okresu lat powojennych.
145,95 PLN
60-sekundowy lider. Wszystko, co trzeba wiedzieć na temat przywództwa w jednominutowych odcinkach
Wszystko, co trzeba wiedzieć na temat przywództwa w jednominutowych odcinkach Dlaczego właśnie ta książka? Na temat przywództwa napisano zbyt wiele książek, stworzono zbyt wiele teorii i opracowano zbyt wiele kursów.
40,95 PLN
Aby wybaczyć. Poradnik dla rodzin alkoholików
Inspiracją do napisania książki stały się cotygodniowe spotkania rodzin alkoholików w Ośrodku Terapii Uzależnień IPiN w Warszawie.
26,50 PLN
Aktywizowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw. Dobre praktyki rządów. Strategie wsparcia w Dolinie Krzemowej
W książce został przeanalizowany wpływ rządowych programów aktywizowania internacjonalizacji rodzimych przedsiębiorstw na działania podejmowane przez te przedsiębiorstwa. Autor przedstawił więc: zależności między programami rządowymi a internacjonalizacją działalności firm, rolę państwa w procesach internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw, dobre praktyki w aktywizowaniu internacjonalizacji europejskich małych i średnich przedsiębiorstw, rozwiązania aktywizujące ekspansję polskich firm technologicznych w USA.
54,90 PLN
Aktywność inwestycyjna polskich przedsiębiorstw za granicą - czynniki i skutki
W książce na podstawie badań pokazano zagraniczną działalność inwestycyjną polskich przedsiębiorstw. Autorzy przedstawili: skalę i strukturę bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich przedsiębiorstw, czynniki oddziałujące na aktywność inwestycyjną polskich przedsiębiorstw za granicą, wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na ryzyko działalności podmiotów inwestycyjnych, metody oceny efektywności bezpośrednich inwestycji zagranicznych w praktyce polskich przedsiębiorstw, zagraniczną aktywność inwestycyjną polskich przedsiębiorstw a ich konkurencyjność, kapitał intelektualny przedsiębiorstw i transfer zasobów wewnątrz korporacji oraz ich znaczenie dla konkurencyjności polskich przedsiębiorstw, aktywność inwestycyjną polskich przedsiębiorstw w Czechach i na Ukrainie.
59,90 PLN
Album Babci Janiny
Łomża, Maków Mazowiecki, Białystok, Ładowie i Butkiewiczowie. „Historia polskiej inteligencji uchwycona w kroplach życia jednostek.”
32,76 PLN
Allotopie. Topografia światów fikcjonalnych
Książka Allotopie. Topografia światów fikcjonalnych powstała z bardzo przyziemnej potrzeby: stworzenia swego rodzaju kompendium zbierającego teorie fikcji i narracji przydatne w analizowaniu literatury fantastycznej i światotwórczej. W odróżnieniu jednak od większości typowych monografii fantasy i SF tutaj głównym celem stała się próba zrozumienia fenomenu tytułowej allotopii – czyli takiego osobliwego świata, który mimo całej swej fantastyczności dąży do ukazywania się czytelnikowi jako wręcz bardziej realny aniżeli świat rzeczywisty. Z tej jednakowoż racji, że allotopia jest raczej rodzajem fikcyjnego świata niż gatunkiem czy nawet konwencją, przywoływane w książce powieści i cykle powieściowe – m.in. Płasklandia Edwina Abbotta Abbotta, Silmarillion J.R.R. Tolkiena, Peanatema Neala Stephensona czy Inne pieśni Jacka Dukaja – ukazują konieczność interdyscyplinarnego otwarcia badań literaturoznawczych, którym przychodzi nieraz kapitulować przed złożonością obecnych w nich konstrukcji narracyjnych. Opisywany tu szczególny przypadek fantastyki światotwórczej ma w konsekwencji niewiele wspólnego z typowym zabiegiem fantastyki, porywającym czytelnika z przydomowego ogródka do „nibylandii” i dziedziny ułudy – za to o wiele więcej ze świadomym zamieszkaniem w „nigdylandii”, i to w dodatku z wszelkimi konsekwencjami wydziedziczenia z wszystkiego tego, co naturalne, prawdziwe, faktyczne, swojskie i znajome.
39,00 PLN
Analiza kointegracyjna w makromodelowaniu
Liczne badania dotyczące gospodarek narodowych i regionów świata dowodzą, że szeregi czasowe reprezentujące zmienne makroekonomiczne są generowane przez niestacjonarne procesy stochastyczne. Poprawna weryfikacja hipotez ekonomicznych polega na poszukiwaniu relacji kointegrujących w ramach modeli jedno- lub wielowymiarowych, opisanych w dwóch pierwszych rozdziałach niniejszej książki. W kolejnych rozdziałach autorzy pokazują zastosowanie analizy kointegracyjnej do modelowania procesów makroekonomicznych oraz prezentują kompletny makromodel kwantyfikujący najważniejsze sprzężenia zachodzące w gospodarce narodowej Polski. Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni i wydziałów ekonomicznych, a także analityków finansowych.
64,90 PLN
Analiza techniczna w przemyśle spożywczym. Część ogólna
W podręczniku podano podstawowe wiadomości z zakresu wyposażenia laboratorium, zasad pobierania próbek do analiz w przemyśle spożywczym oraz analizy ilościowej, wagowej i objętościowej.
57,80 PLN
Automatyzacja i robotyzacja procesów produkcyjnych
Podręcznik zawiera usystematyzowaną wiedzę na temat automatyzacji i robotyzacji procesów wytwórczych, które są wyznacznikami nowoczesnej gospodarki. Autorzy omówili w nim między innymi strukturę funkcjonalną sterowania numerycznego i automatycznej regulacji, tworzenie i transmisję sygnałów informacyjnych w układach cyfrowej regulacji automatycznej, realizację techniczną zautomatyzowanych systemów produkcyjnych, podstawy projektowania układów cyfrowych automatyzujących obiekty i procesy produkcyjne w ujęciu mechatronicznym, typowe układy automatycznego systemu wytwórczego, efekty oraz skutki automatyzacji i robotyzacji, a także kierunki rozwoju systemów elastycznej automatyzacji procesów wytwarzania.
64,90 PLN
Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją
Prezentowany podręcznik obejmuje wiedzę z zakresu badań marketingowych. Autorzy przedstawili w nim: istotę i znaczenie badań marketingowych; przygotowanie badania marketingowego; gromadzenie danych pomiarowych i budowę instrumentu pomiarowego; realizację badania marketingowego i prezentację jego wyników; stosowanie statystyki w badaniach marketingowych; wykorzystanie internetowych badań marketingowych w zarządzaniu organizacją; międzynarodowe badania marketingowe.
69,90 PLN
CENTRALNE OGRZEWANIE, WENTYLACJA, CIEPŁA I ZIMNA WODA ORAZ INSTALACJE GAZOWE W BUDYNKACH JEDNORODZINNYCH. Poradnik
Czwarte wydanie poradnika gruntownie zmienione, uzupełnione i uaktualnione adresowane jest przede wszystkim do budujących i użytkujących domy jednorodzinne. Przedstawione w poradniku informacje nie wymagają specjalnego przygotowania technicznego, mają za zadanie ułatwić wybór, spośród proponowanych na rynku, systemów i wyrobów instalacyjnych.
47,00 PLN