Jesteś tutaj:
Strona główna »
Reprezentujesz księgarnię lub wydawnictwo? Skontaktuj się z nami!  Logowanie / Rejestracja

Aktywność inwestycyjna polskich przedsiębiorstw za granicą - czynniki i skutki

Twoje nazwisko i imię*
Adres e-mail osoby, do której chcesz wysłać powiadomienie.*
Pola oznaczone * są wymagane

Wyślij powiadomienie

Cena: 59,90 PLN

ISBN: , 978-83-208-2099-7
Autor: , redakcja naukowa Włodzimierz Karaszewski
Format: 162x237
Rok wydania: 2013
Liczba stron: 204
Język: polski
Wydawnictwo: Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne
Oprawa: Miękka


W książce na podstawie badań pokazano zagraniczną działalność inwestycyjną polskich przedsiębiorstw. Autorzy przedstawili: skalę i strukturę bezpośrednich inwestycji zagranicznych polskich przedsiębiorstw, czynniki oddziałujące na aktywność inwestycyjną polskich przedsiębiorstw za granicą, wpływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych na ryzyko działalności podmiotów inwestycyjnych, metody oceny efektywności bezpośrednich inwestycji zagranicznych w praktyce polskich przedsiębiorstw, zagraniczną aktywność inwestycyjną polskich przedsiębiorstw a ich konkurencyjność, kapitał intelektualny przedsiębiorstw i transfer zasobów wewnątrz korporacji oraz ich znaczenie dla konkurencyjności polskich przedsiębiorstw, aktywność inwestycyjną polskich przedsiębiorstw w Czechach i na Ukrainie.

Książka jest przeznaczona dla pracowników urzędów i instytucji powołanych do wspierania polskich przedsiębiorstw za granicą, a także pracowników naukowych i studentów ekonomii, zarządzania i międzynarodowych stosunków gospodarczych.
Ilość

Kontynuuj zakupy   do koszyka
Powiadom znajomego   Pokaż kartę produktu
Dodaj opinię

Klienci, którzy kupili: Aktywność inwestycyjna polskich przedsiębiorstw za granicą - czynniki i skutki, kupili również:

Aktywizowanie internacjonalizacji przedsiębiorstw. Dobre praktyki rządów. Strategie wsparcia w Dolinie Krzemowej
W książce został przeanalizowany wpływ rządowych programów aktywizowania internacjonalizacji rodzimych przedsiębiorstw na działania podejmowane przez te przedsiębiorstwa. Autor przedstawił więc: zależności między programami rządowymi a internacjonalizacją działalności firm, rolę państwa w procesach internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw, dobre praktyki w aktywizowaniu internacjonalizacji europejskich małych i średnich przedsiębiorstw, rozwiązania aktywizujące ekspansję polskich firm technologicznych w USA.
54,90 PLN
Analiza kointegracyjna w makromodelowaniu
Liczne badania dotyczące gospodarek narodowych i regionów świata dowodzą, że szeregi czasowe reprezentujące zmienne makroekonomiczne są generowane przez niestacjonarne procesy stochastyczne. Poprawna weryfikacja hipotez ekonomicznych polega na poszukiwaniu relacji kointegrujących w ramach modeli jedno- lub wielowymiarowych, opisanych w dwóch pierwszych rozdziałach niniejszej książki. W kolejnych rozdziałach autorzy pokazują zastosowanie analizy kointegracyjnej do modelowania procesów makroekonomicznych oraz prezentują kompletny makromodel kwantyfikujący najważniejsze sprzężenia zachodzące w gospodarce narodowej Polski. Książka jest przeznaczona dla studentów uczelni i wydziałów ekonomicznych, a także analityków finansowych.
64,90 PLN
Automatyzacja i robotyzacja procesów produkcyjnych
Podręcznik zawiera usystematyzowaną wiedzę na temat automatyzacji i robotyzacji procesów wytwórczych, które są wyznacznikami nowoczesnej gospodarki. Autorzy omówili w nim między innymi strukturę funkcjonalną sterowania numerycznego i automatycznej regulacji, tworzenie i transmisję sygnałów informacyjnych w układach cyfrowej regulacji automatycznej, realizację techniczną zautomatyzowanych systemów produkcyjnych, podstawy projektowania układów cyfrowych automatyzujących obiekty i procesy produkcyjne w ujęciu mechatronicznym, typowe układy automatycznego systemu wytwórczego, efekty oraz skutki automatyzacji i robotyzacji, a także kierunki rozwoju systemów elastycznej automatyzacji procesów wytwarzania.
64,90 PLN
Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją
Prezentowany podręcznik obejmuje wiedzę z zakresu badań marketingowych. Autorzy przedstawili w nim: istotę i znaczenie badań marketingowych; przygotowanie badania marketingowego; gromadzenie danych pomiarowych i budowę instrumentu pomiarowego; realizację badania marketingowego i prezentację jego wyników; stosowanie statystyki w badaniach marketingowych; wykorzystanie internetowych badań marketingowych w zarządzaniu organizacją; międzynarodowe badania marketingowe.
69,90 PLN
Centra offshore na globalnych rynkach finansowych
W podręczniku zostały przedstawione uwarunkowania rozwoju centrów offshore, próbujących znaleźć swoje miejsce na globalnych rynkach finansowych. W krajach (na terytoriach) offshore sektor finansowy ma duży udział w tamtejszych gospodarkach i znacząco przewyższa ich potrzeby (odbiorcami usług są więc głównie nierezydenci, osiągający tam szczególne korzyści finansowe), podatki są niskie, a nadzór nad instytucjami finansowymi – mało restrykcyjny. W podręczniku scharakteryzowano też podmioty, kontrakty i usługi finansowe typowe dla centrów offshore (w tym instrumenty wykorzystywane w krajach islamskich), a także te ich cechy, które decydują o atrakcyjności poszczególnych lokalizacji (przede wszystkim decyzje władz danego obszaru nakierowane na zwiększenie zainteresowania nim międzynarodowych inwestorów i kapitałobiorców). Omówiono również działania wobec wybranych centrów finansowych podejmowane przez bogate kraje stosujące wysokie opodatkowanie, a zarzucające centrom nieuczciwą konkurencję. Podręcznik kończą rozważania dotyczące wyboru systemu walutowego w niektórych centrach finansowych oraz przewidywane kierunki ewolucji tych centrów. Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla studentów kierunków ekonomicznych, a także przedsiębiorców, inwestorów i finansistów zainteresowanych różnymi rozwiązaniami funkcjonującymi w światowych finansach.
60,90 PLN
Czołgista kontra ,,Biały Tygrys’’
Druga wojna światowa na Froncie Wschodnim.
30,00 PLN
Ekonometria. Zbiór zadań
Zbiór zadań stanowi uzupełnienie podręcznika pt. Ekonometria. Metody i ich zastosowania autorstwa Aleksandra Welfe, choć może być wykorzystywany samodzielnie jako pomoc dydaktyczna do zajęć z ekonometrii. Każdy rozdział poprzedzają rozwiązane zadania, a kończą odpowiedzi i wskazówki do zadań. Zadania można rozwiązywać za pomocą kalkulatora lub komputera, wykorzystując programy pozwalające wykonać działania na wektorach i macierzach. Akcent położono głównie na zastosowanie metod ekonometrycznych.
49,25 PLN
Jak być szczęśliwym
Jak być szczęśliwym? W dzisiejszych czasach, czasach rewolucji cyfroweji postępu technologicznego, żyjemy coraz wygodniej, przyjemniej, intensywniej i dłużej. Gromadzimy coraz więcej przedmiotów, które nasze życie czynią łatwiejszym i prostszym. Czy jednak jesteśmy dzięki temu szczęśliwsi? Autorzy tego wykładu proponują zupełnie inne podejście do kwestii szczęścia, które wiąże się z uczciwością rozumianą jako zgodność czynów z wyznawanymi wartościami, nieustannym samorozwojem, akceptacją, tworzeniem pozytywnych więzi i altruizmem. „Jak być szczęśliwym” to inspirujący wykład, który przeczytasz w dwie godziny. Jednak te dwie godziny mogą doprowadzić do przewartościowania całego Twojego życia. Wersja audio czytana przez Jerzego Sthura oraz Adama Ferencego dostępna na stronie www.audioteka.com
39,90 PLN
Jak odnaleźć wartości nadrzędne
Jak odnaleźć wartości nadrzędne? Wartości są wszystkim, co uznajemy w swoim życiu za ważne, do czego chcemy dążyć i co chcemy posiąść lub osiągnąć. Nasza hierarchia wartości decyduje o tym, jakich wyborów dokonujemy, o co dbamy i czym się w życiu zajmujemy. Szczególną rolę pełnią wartości nadrzędne, którym podporządkowane są wszystkie inne. Takimi dominującymi wartościami mogą być: rodzina, miłość, szczęście, prawda, wolność, zdrowie, prostolinijność, wiedza, satysfakcjonująca praca. Jakie cechy charakteru mogą w nas wytworzyć wartości nadrzędne? Jak wybierać swoje wartości i jaki wpływ przyjęty system wartości będzie miał na nasze życie? Tego między innymi dowiesz się z tego ciekawego wykładu. Wersja audio czytana przez Krystynę Czubównę oraz Adama Ferencego dostępna na stronie www.audioteka.com
39,90 PLN
Jak poznawać siebie
Jak poznawać siebie? Jedni ludzie osiągają w życiu sukces, a inni nie. Z pewnością nie jest to tylko kwestia szczęścia. Nie jest to też wynik samej ciężkiej pracy. Dużą rolę odgrywa umiejętność właściwego wykorzystania swoich predyspozycji, talentów i zainteresowań. Aby tę umiejętność posiąść, najpierw należy dobrze poznać samego siebie. Czy wiesz, kim jesteś i jaki jesteś? Czy znasz swoje silne i słabe strony? Czy wiesz, jaki rodzaj inteligencji jest u Ciebie najlepiej rozwinięty? Czy masz świadomość, w jakim stopniu Twoje postępowanie zależy od dobrych i złych nawyków? Ten wykład opisuje metody przydatne w diagnozowaniu własnej osobowości. To istotne ogniwo w łańcuchu czynności zmierzających do budzenia drzemiącego w każdym z nas potencjału. Wersja audio czytana przez Krystynę Czubównę oraz Adama Ferencego dostępna na stronie www.audioteka.com
39,90 PLN
Jak roznwiąć poczucie własnej wartości
Jak rozwinąć poczucie własnej wartości? Dlaczego jedni ludzie są pewni siebie i śmiało kroczą przez życie, a drudzy pozostają nieśmiali, lękliwi i pełni kompleksów? Dlaczego różnimy się tak bardzo poczuciem własnej wartości i to bardzo często bez związku z posiadanymi umiejętnościami czy cechami charakteru? Autorzy niniejszego wykładu rozważają, czym jest poczucie własnej wartości, jakie są jego źródła w dzieciństwie i jakimi sposobami można je u siebie podnieść i wzmocnić. Zastanawiają się, dlaczego niekorzystnym zjawiskiem jest zarówno zbyt niska, jak i zbyt wysoka samoocena, zwłaszcza gdy jest oderwana od rzeczywistości. Omawiają, jak właściwie kształtować wewnętrze przekonania na swój temat dzięki pozytywnemu myśleniu, samoświadomości i samoakceptacji. Wersja audio czytana przez Krystynę Czubównę oraz Adama Ferencego dostępna na stronie www.audioteka.com
39,90 PLN
Jak stać się entuzjastycznym
Jak stać się entuzjastycznym? Dlaczego entuzjazm jest cechą kluczową? Czy pojawia się tylko w początkowej fazie realizacji projektu, czy też można go utrzymać przez wszystkie etapy dochodzenia do celu? Czy słusznie kojarzy się niektórym ludziom z naiwnością? Czym się od niej różni? Czy można spowodować, by pojawiał się „na życzenie”, nawet przy zadaniach traktowanych jak przykry obowiązek? Działanie z entuzjazmem to źródło radości. Jeśli nauczysz się wzbudzać w sobie entuzjazm, otworzysz się na nowe propozycje i obudzisz kreatywność w sobie oraz w ludziach z Twojego otoczenia. Będzie cieszyć Cię nie tylko osiągnięcie celu, lecz także droga do niego. Poznaj metody przedstawione w wykładzie Jak stać się entuzjastycznym, dzięki którym będziesz mógł wzmocnić tę cechę. Wersja audio czytana przez Piotra Borowca oraz Grażynę Wolszczak dostępna na stronie www.audioteka.com
39,90 PLN